Google’i tulemused jäid analüütikute ootustele alla. Konkurents reklaamimüügis on tihedam kui varem ning ettevõte tahab keskenduda kasvavale mobiiliturule, kirjutab CNBC.
Ettevõtte esimese kvartali kasum tõusis eelmise aastaga võrreldes 6,37 dollarilt 6,57 dollarini aktsia kohta. Google'i käive oli 17,26 miljardit dollarit. Eelmise aasta samal perioodil oli käive 15,42 miljardit.
Analüütikud ootasid, et Google käive on 6,6 dollarit aktsia kohta ning käive kokku on 17,5 miljardit dollarit, selgub Thomson Reutersi andmetest.
Vaatamata sellele tõusis ettevõtte aktsia vahetult pärast tulemuste selgumist 3,5 protsenti.
Internetigigant teatas, et makstud klikkide arv tõusis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 13 protsenti. Analüütikud prognoosisid 14,8protsendilist tõusu, selgub StreetAccounti andmetest.
Google'i keskmine internetireklaami hind kukkus aastaga 7 protsenti. StreetAccount ootas, et kukkumine tuleb 1,9protsendiline.
„Keskmise reklaamihinna vähenemine valmistas tõesti pettumuse. Ma lootsin, et nad suudavad vähemalt marginaalid samaks jätta. Me peame Google'ilt paremaid numbreid saama,“ ütles investeerimisfirma Surevest Wealth Managementi analüütik Robert Luna.
Google juhid ütlesid, et languse põhjustasid YouTube'i videodes olevad reklaamid, mille vaatamist saab inimene vahele jätta. Samuti nimetasid nad ühe põhjusena valuutade kõikumist. Kui valuutakurssi mitte arvestada, tõusis käive nende sõnul eelmise aasta sama ajaga võrreldes „tervislikud“ 17 protsenti.
„Sellel kvartalil suutis Google näidata tugevat sooritust. Seda vaatamata valuutakursside kõikumisele,“ ütles ettevõtte finantsjuht Patrick Pichette.
Aktsia hakkas tõusma
„Mis võis aktsia selliste tulemuste juures tõusma panna? Ma arvan, et inimesed hakkavad taipama, et ehk on ettevõtte muutunud kulude kontrollimisel religioosseks ning juhtimine toimub selle nimel, et kasumimarginaali kasvatada. Seda on inimesed juba pikemat aega oodanud,“ ütles GVA Researchi analüütik David Garrity.
Google reklaamitulud on langenud peamiselt selle tõttu, et inimesed kasutavad Google'i teenuste kasutamiseks rohkem nutitelefone ja teisi kaasaskantavaid seadmeid. Nende puhul on reklaamihinnad üldiselt aga madalamad.
Reklaamimüük kasvas eelmise kvartaliga võrreldes 11 protsenti 15,51 miljardi dollarini.
Konkurents reklaamiturul suureneb
Konkurents mobiilsete seadmete reklaamidollarite pärast on suurenenud ja näiteks Facebook on jõuliselt kasvanud. Seetõttu jõustus Google'i pikalt kõneldud mobiiliotsingu algoritmimuudatus, mis tähendab, et mobiiliotsing hakkab nüüdsest eelistama neid saite, kelle kodulehekülg on mobiilisõbralik.
See tähendab, et mobiiliversioonile kohanduv kodulehekülg hakkab ilmuma Google'i mobiiliotsingus kõrgemal kohal. Need veebiküljed, mis pole veel mobiilisõbralikuks muudetud, ilmuvad otsingutulemusena tagapool.
„On väga ilmselge, et Facebook võtab oma turuosa. Küsimus on, kui tõsiselt suudab Google sellele vastu astuda,“ ütles Garrity.
Pichette ei olnud nõus, et Google'i reklaami kasvutrend on väiksem just selle pärast, et ettevõttel on raskusi mobiilsete seadmetega tehtud otsingut niiöelda rahaks muuta.
Google'i juhtiv töötaja Omid Kordestani ütles, et mobiilsetele seadmetele keskendumine annab ettevõttele hea võimaluse. Seda põhjusel, et 80 protsenti nutitelefonide kasutajatest hangib toote kohta enne ostmist internetist infot.
„Inimesed ootavad, et nad saavad seda, mida nad tahavad,“ ütles ta. „Meie ettevõte on üles ehitatud kiirele reageerimisele. Google'i jaoks on see hea uudis.“
Ka Facebooki juhtivtöötajad keskendusid tulemuste teatamisel võimalustele, mida pakuvad mobiilsed seadmed.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.